Snart dags för sista gången

Som jag ska åka ner till den roligaste skolan jag vet, Lantbruksskolan Nuntorp. Denna gången är det studiebesök på en gård med Team Lean Lantbruk hur man får bästa ekonomi och kvalitet på sin gård samt ett slakteri där vi ska lära oss klassificering av slaktkroppar och köttkvalite. Längtar och det ska bli både spännande och intressant. Jag slukar infon som en uttorkad svamp i Sahara. Men först idag på mitt vanliga jobb så blir det en hel förmiddags rafflande skatteinfo med skatteverket..zzzzzz Förutom att föreläsarna är som gråa små möss som piper i samma ton där framme så är det jättespännande med nya skatteregler..host*
Så här ser Dorper-får ut som jag vill ha förutom mina Gutar. Dyra som satan ännu jämfört med övriga så förhoppningsvis sjunker priset i takt med tillgång på dom i Sveriga
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Lena :

Vad anorlunda dom ser ut med svart huvud och vit kropp..men jätte fina.

Kommentera här: