47-årig förvirrad människa

Igår var en sån där lyckodag igen. Den började så där härligt redan 6:45 när jag kommer ut till bilen som givetvis är täckt av TJOCK oskrapbar isbalk som inte går att få bort såvida jag inte hämtar ett spett. Sätter mig i bilen helt sonika och låter motorn lösa problemet.. Efter ca 10 minuter har den lyckats fläkta bort isen och grannarna har hängt i fönstren för att klocka min tomgångskörning. Efter över 2 timmar på plats på jobbet upptäcker jag tillslut att jag har tunikan ut och in..Sömmar fullt synliga och tvättrådet som ett litet sött smycke i nacken. Ingen har märkt nåt för jag jobbar med män. Män som ser mig som en av männen. Dom märker inte ens när jag sprungit ur duschen och till jobbet utan att hinna kamma mitt trollhår. Däremot missade dom inte när klänningen sprack över röva så jag visade trosorna halva dagen. Märkligt!
Nåväl på eftermiddagen kommer chefen åter från sin resa och jag reser mig artigt från min stol och tittar förvånat ner på sitsen. Varför ligger det en remsa toapapper där? Rafsar snabbt bort och tror att han inte hann se det.. Börjar lokalisera diskret var pappret kan komma ifrån och känner att jag har halva rullen hängades ur byxlinningen baktill.. Vi kan väl enas om att det var ändå trevligt att jag inte gjort tvåan på hela dagen..
Efter jobbet ska jag åka till min syster och hämta mina snygga sommardäck som bor i hennes stall. Hon bor söderut men jag åker norrut och sitter förvånad i bilen och funderar över vart jag vill åka tills jag kommer på att jag skulle ju hämta däcken. Gör en elegant U-sväng. Har jag sagt att min matlåda alltid hamnar upp och ner i min handväska varje dag under resan till jobbet? Den åker numera i väl tillsluten plastpåse. Men va fan har den för problem liksom. 99 ggr av 100 måste den vända sig och ligga på högkant eller helt upp och ner?

Kommentarer:

1 Lena :

Låter som en riktigt bra dag ;)

Kommentera här: